perjantai 27. joulukuuta 2013

Joululahjakirjoja

Ihanaa joulua vielä näin vähän myöhässä kaikille!

Kuten monet kirjojen ystävät, myös minä sain jouluna lukuisia kirjalahjoja. Niistä on kiittäminen paitsi tietysti pukkia, myös rakkaita sukulaisia, jotka viettivät meillä joulua. Ja koska runsas lukemiseni tekee kuulemma kirjalahjojen ostamisesta haastavaa (sanojat ovat kyllä varmasti oikeassa), tänä vuonna tein nerokkaan oivalluksen ja kirjoitin listan toivomistani kirjoista. Se toimi vielä odotettua paremmallakin tavalla ja sainpa muutaman yllätyskirjankin.

Kovista paketeista paljastui siis:
- Jude Fisher: Hobitti: Smaugin autioittama maa. Kuvitettu opas.
- Veronica Roth: Divergent, Insurgent ja  Allegiant, eli koko Divergent-trilogia.
- Cassandra Clare: Luukaupunki (Varjojen kaupungit, #1)
- Johanna Sinisalo: Ennen päivänlaskua ei voi
- Evelyn Waugh: Mennyt maailma

Näistä Hobitti-opas, Rothin Allegiant, Sinisalo ja Mennyt maailma olivat aikasemmin lukemattomia. Allegiant löytyi myös toivelistalta ja sen ehdinkin jo ahmaista. Mietteitä täällä. Muut osat täydensivät kivasti sarjan ja ovat uudelleenluku-listalla (niistäkin olen blogissa höpötellyt, täällä ja täällä). Luukaupunki täydensi muuten jo hyllyssä komeilevan trilogian ja Hobitti-opaskin päätyy toisen samanmoisen viereen.

Yllättäjät olivat Sinisalo ja Waugh. Sinisalosta olen kuullut ja vaikuttaa mielenkiintoiselta teokselta. Mennyt maailma puolestaan löytyy Kirjallisen sivistyksen projektini -listoilta ja sen taisi lahjan antajakin tietää. ;) Ainakin se oli osoitettu "Avuksi kirjallisen sivistyksen projektiin".

Kyseinen kappaleeni on myös tuunattu, sillä antajan omistuskirjoitusta lainaten: "The cover of this edition is horrible and simply wrong. Keep it out of your sight." Pokkarin kannet oli siis osittain peitetty kirjasta tehdyn TV-sarjan kuvilla ja takakannesta oli "sensuroitu" osa.
Hauskaa, sanon minä! Mennyt maailma loikkasikin lukulistalla aimo harppauksen ylöspäin.

Kirjallinen jouluni oli siis erinomainen ja taidanpa tästä pikku hiljaa hipsiä kohti kirjahyllyä... Mitenkäs teillä muilla? Tuliko kirjahyllyyn täytettä?






6 kommenttia:

  1. Minä "yllätyin" löytäessäni lahjapaketista Josin L. McQuienin Premeditatedin, jonka olin ostanut juuri ennen joulua ja ajattelin harjoittaa itseironiaa ja paketoida sen itselleni joululahjaksi :D Olin odottanut sitä kiltisti heinäkuusta asti, joten nyt olen sidotun kappaleen onnellinen omistaja. Muutenkin kirjahyllyyn minulla tuli/tulee jatkuvasti täytettä, koska hiirikäteni on vähän turhan vilkas Adlibriksen sivuilla, kun todella halvalla kirjat saa ilman postikuluja ja nopeasti tulevat perille, mutta tuo Premeditated oli ainoa, joka pakettiin päätyi :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minäkin olen joskus miettinyt että ostaisin itse itselleni kirjan joululahjaksi. Vaatiihan se aina kärsivällisyyttä odottaa jouluun saakka. ;)

      Poista
  2. Sain melkeinpä aika paljon kirjoja ;) Kaikkia, joista oli jäänyt hyvät muistot ja joista sain megaraivokohtauksia ja hysteerisiä teinikirkufiiliksiä. (Luen uusiksi Kesytöntä.) Parasta oli Mustemaailman ja Marinan paljastumiset paketeista. (Jano, eniten riemastuin Sonyn kuulokkeista, mutta ne nyt eivät kirjasta käy mitenkään. ;) )

    Aika hyvä saalis sulla =) Pitäisi itsekin kirjoitta tällainen postaus.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Täytyy sanoa, että olen itsekin myhäillyt kirjapinoni äärellä viimeiset päivät. Ilmeeni oli paketteja aukaistessa varmaan jokseenkin samanlainen kuin Roope Ankalla kolikkomeren äärellä... :)

      Marina on meikäläisen lukulistalla. Pitäisi varmaan varata kyseinen nide kirjastosta. :)

      Poista
  3. Vastaukset
    1. Täytyypä sanoa, että olen samaa mieltä. ;)

      Poista

Kirjaneito kiittää kommentista! ;)