torstai 15. toukokuuta 2014

Täydellinen sarja - maailman kaunein näky?

Varoitan jo etukäteen, että seuraava teksti on yksi oudoimmista joita olen kirjoittanut. Se näyttää teille vilauksen kummallisesta ajatusmaailmastani silloin kun heittäydyn runolliselle tuulelle. Lukeminen omalla vastuulla.

Mussukkani. :3
Tällaiselle kirjaihmiselle kuin minä on olemassa monta ihanaa kirjallista näkyä. Täydet kirjahyllyt, järjestetyt kirjahyllyt, uudet kirjat, vanhat kirjat, naarmuttomat kirjat, hiukan nuhjaantuneet kirjat. Kirjat nyt noin yleensäkin. Yksi mitä tyydyttävimmistä näyistä on kuitenkin täydellinen sarjakokonaisuus. Yhtään osaa ei puutu, kirjat ovat keskenään samankokoiset ja kansitaide yhtenevää. Kerättyä sarjaa tekee mieli halata ja sen kanssa tekee mieli tanssia. Kirjoja (etenkin sitä uusinta) silittää ja sille juttelee. Kertoo kuinka kaunis se onkaan, kuinka kauniita ne kaikki ovatkaan yhdessä. Perhe on hyvin iloinen sen uusimmasta jäsenestä.


Olen ihan täysin normaali ihminen älkää nyt luulko mitään muuta.

Kirjahyllyni sai uusimman jäsenensä kun Veronica Rossin Yhä sininen taivas  ilmestyi tänään. Olen odottanut kirjaa kauan, kauan. Olen kokenut epätoivon ja tuskan hetkiä kun iloni on julmasti ammuttu alas ja mielialani on palannut pohjamutiin. Kirjan piti ilmestyä jo viides päivä (kymmenen päivää sitten) mutta aivan viime hetkellä päivä muuttui ja uudeksi ilmestymispäiväksi ilmoitettiin 22. toukokuuta. Lienee tarpeetonta sanoa, että olin kuin maani myynyt.

Niin lähellä mutta niin kaukana.

Matelin mudassa kohti tuota siunattua päivää jolloin saisin kirjan hyppysiini, mutta tänään kun päädyin netin maagisessa maailmassa jälleen seikkailemaa Risingille, oli kirja merkitty ilmestyneeksi seitsemän päivää etuajassa. Etuajassa!

Seuraavat minuutit muistutin itseäni kaikista asioista joita minun oli tarkoitus tehdä tänään ja mainitsinpa itselleni uhkaavasti lähestyvän koeviikonkin. Lopputulos: loikkasin pyörän selkään ja hankin kirjan.

Pian saan lukea yhden lempisarjani päätösosan. (Huijasin, olen jo aloittanut.) Pelkään, että lempihahmoni kuolee, haluan onnellista loppua, haluan hyvän kirjan ja haluan satuttaa sydämeni. Tulen hotkaisemaan kirjan vauhdilla joten viikonloppu kärsitään vieroitusoireista. Haluan lukea tuon kirjan.

Sitä ennen voimme kuitenkin fiilistellä sitä kuinka kaunis näky sarja onkaan yhdessä. Kuinka kauniilta kolme kirjaa näyttävätkään. Ja kuinka kauniisti ne sopivat hyllyyni.



Perheen lisäksi kaikki kaveritkin paikalla.
 
 


6 kommenttia:

  1. Eew, olen kateellinen. 'Pakko saada tuo kirja kirjastosta, mihin voi mennä pitkän aikaa. Mutta täydellinen saraja on kirjahyllyn kaunistus. (sanoo henkilö, jolla on kaikki Potterit ja Pienet talot preerialla...)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pieni talo preerialla. <3 Ihana sarja ja ihana TV-sarja. Itsellä ei ole hyllyssä kuin Hopeajärven rannalla, TV-sarjaa sen sijaan kaikki muut paitsi pilottijakso ja jäähyväisleffat. Ja täydellinen sarja tosiaan on kirjahyllyn kaunistus. :)

      Poista
  2. Oi kyllä. <3 Mulla on toi kirjahylly tuollainen lokeroinen sydeemi, ja täydelliset sarjat ovat kauniita. Pottereista olen erittäin ylpeä, niille on oma hylly. Ja Riordanit omassaan (vaikka eka Percy ärsyttää, pokkari x() ja Colferit...

    Pitäisi kaiketi tuo ensimmäinen vihdoin saada luettua kun tuli itselleni ostaneeksi. ;) Ilmeisesti ihan hyvä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kannattaa kokeilla! Jatka vaikka parikymmentä ekaa sivua olisivatkin tylsiä, kirja paranee hurjasti loppua kohti.

      On muuten ärsyttävää kun kirjasarjat eivät syystä tai toisesta ole samaa versiota! Itsellä näin on Luukaupungin kanssa, muu sarja kovakantisia eka osa pokkari leffakannella... No, eipä tuo yksi kovakantinen hyllyyni mahtuisikaan. :D

      Poista
  3. Samaa mieltä - mikään ei ole niin ihastuttava ja sydäntä lämmittävä näky kuin se, että koko sarja löytyy kokonaisuudessaan omasta hyllystä <3 Aion iskeä kynteni tuohon Yhä siniseen taivaaseen heti, kun olen viimeinkin kuivilla pakollisista velvollisuuksistani. En malta odottaa, mitä hahmoille käy! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kokonainen sarja, niin kaunis näky. :3 Minulla Yhä sininen taivas alkaa pikku hiljaa lähestyä loppua ja tähän mennessä kirja on täyttänyt odotukseni mainiosti. Olen viettänyt jo nyt monta ihanaa hetkeä kirjan parissa. :)

      Poista

Kirjaneito kiittää kommentista! ;)