lauantai 29. marraskuuta 2014

Kirjaostoksia Ruotsista

Ruotsin-matka on nyt onnellisesti paketissa ja kivaa oli. En nyt jää jaarittelemaan siitä sen enempää, mutta ennen kuin menen tekemään läksyjä (joita minun pitäisi tehdä jo nyt, sillä se vuori...) viivyttelen vielä hetken fiilistelemässä kirjaostoksia, joita tein niin Västeråsissa kuin Tukholmassakin. Sillä hei, eihän muiden tavaroiden ostamisessa ole kauheasti järkeä? Ja ostinhan minä myös tuliaisia kotiin, yhden magneetin itselleni ja suklaata kotimatkalle.

Ihan niin professionaalista ruotsinkielen taitajaa minusta ei matkan aikana tullut, että olisin innostunut rahtaamaan kotiin kirjakasaa på svenska, vaan käytin kruunujani enkunkielisiin pokkareihin. Ruotsissa kun valikoima on osittain erilainen kuin Suomessa, niin löysin monia ihanuuksia, joihin en ole suomalaisissa kirjakaupoisissa törmännyt.

 
-E. Lockhart: We Were Liars
-R.J Palacio: Wonder
-Patrick Ness: A Monster Calls


We Were Liars on varmaankin paras marraskuussa lukemani kirja. (Bloggaus) En ole edes vielä raaskinut palauttaa kirjaston kappaletta takaisin, sillä olen toivonut sen muuttuvan yön aikana omakseni, mutta nyt ei enää tarvitse toivoa mitään. Sillä nyt se on minun ja voin lukea tuon upean teoksen uudelleen heti kun siltä tuntuu.

Wonder taas on kirja, josta olen kuullut yksinkertaisesti fantastisia asioita ja olen halunnut lukea kirjan jo pitkään. En siis mitenkään voinut vastustaa sen ostamista ja luulen voivani sanoa jo nyt, etten kadu. Olen lukenut vasta parisenkymmentä sivua ja minusta tuntuu, että olen jo rakastunut. Manni P on muuten juuri bloggannut kirjasta täällä.

Patrick Ness on myöskin aivan oma lukunsa. Blogiani kesän yli lukeneet tietävät, kuinka paljon rakastan hänen Chaos Walking -trilogiaansa (linkki). A Monster Calls onkin kirja, jonka laatutakuuksi riittäisi minulle pelkästään Patrick Nessin nimi, mutta lisäksi olen kuullut, että kirja on aivan loistava. Pakko myös sanoa, että tuo kyseinen painos jonka ostin, on kuten Chaos Walking -trilogiani, Walker Booksin kustantama ja sopii täydellisesti pieneen, mutta mainioon Patrick Ness -kokoelmaani. ♥

Loppuun minun on vielä pakko näyttää Pocket Shopin (kirjakauppa josta ostin We Were Liarsin ja Wonderin) muovikassi, joka on ehkä ihanin koskaan näkemäni. Aion säästää sen ikuisesti.

 
Tällaista siis tänään, menen purkamaan matkalaukkuni ja aloittelemaan läksyvuoren läpikäymistä. Ihanaa viikonloppua kaikille, rentoutukaa jos se on suinkin vain mahdollista! Lukekaa paljon kirjoja ja kertokaa toki minulle mitä!


10 kommenttia:

  1. Vastaukset
    1. Voi kiitos ♥ On kyllä kiva olla kotona taas!

      Poista
  2. Aikamoinen sattuma, pistin nimittäin juuri eilen tilaukseen adlibris.comista we were liarsin ja a monster callsin "muutaman" muun kirjan lisäksi :D (harmittaa vaan, että niiden toimitus saattaa kestää ihan joulun tienoille)

    Kiitti muuten, että mainitsit minun postauksestani täällä:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eipä kestä, toivottavasti saat kirjat käsiisi pian! Meillä tuntuu muuten tosi usein menevän lukemiset käsikädessä, luetaan aina samoja kirjoja samoihin aikoihin :D

      Poista
    2. Joo, oon huomannut saman asian :D Ollaan käyty samat vlogit läpi? Itse pongaan sieltä suurimman osan lukemisistani ja sitten toki kun näistä blogeista niinkuin esim. we were liars oli ihan pakko hankkia sinun ja Nina Marin hehkutuksien jälkeen :)

      Poista
    3. Varmaankin :D BookTube on järjettömän koukuttava!

      Poista
  3. Kivaa kun viihdyit Ruotsissa ja welcome back! We Were Liars on kyllä ihana ja nytpä keksinkin, mitä toivoa joululahjaksi vanhemmilta...;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! :) Kirjalahjat ovat kyllä lahjoista parhaita.

      Poista
  4. Vau, onpa tosiaan hieno muovipussi. Minäkin tykkäilen tuollaisista pienistä kivoista arjen piristeistä! (Tosin yritän vältellä muovipusseja, mutta joskus kun niihin on turvauduttava, niin on se kiva, jos se on edes kaunis!)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minäkin pidän yleensä oman kangaskassin mukana niin ei tarvitse muovipussia ottaa (Suomalaisessa taitaa muuten nykyään maksaakin!), mutta Ruotsissa myyjät tunkivat tavarat pussiin ennen kuin ehti kissaa sanoa. Enkä olisi varmaan osannut vastustellakaan :D

      Poista

Kirjaneito kiittää kommentista! ;)