keskiviikko 12. elokuuta 2015

Kesä 2015

Kesä on osaltani ohi, koulu alkaa jälleen. Siispä on aika tehdä jonkinlainen kooste kesän lukemisista ja fiiliksistä.

Omalla kohdallani kesä oli tosi erilainen kuin aikaisemmin. Olin töissä ja sidottu kaupunkieloon, enkä päässyt mökille rentoutumaan ja lukemaan klassikoja kuin juhannukseksi. Työt ahmaisivatkin suuren osan ajasta, mutta tässä pienen listan muodossa minun kesäni.

Kesällä 2015 minä

  • Kävin töissä ja olin fyysisesti väsyneempi kuin pitkään aikaan, mutta en vaihtaisi tätä kesää ja työkokemusta missään nimessä pois. Opin valtavasti ja kaikesta jäi hyvä maku suuhun.
  • Reputin inssin kahdesti, mutta pääsin kolmannella läpi. Oli aika rankka paikka epäonnistua kahteen otteeseen, etenkin kun olen kympin tyttö, enkä ole tottunut moiseen. Vieläkin inssi on vähän arka paikka, mutta eiköhän se tästä vielä. Onhan se tärkeää myös epäonnistua joskus.
  • Katsoin Supernaturalia ja jäin pahasti koukkuun. Dean. Ei lisättävää. 
  • Ostin enemmän kirjoja lyhyellä aikavälillä kuin koskaan ennen. En kadu. 
  • Kävin Kuopiossa kavereiden kanssa katsomassa Paper Towns -elokuvan. 
  • Saman porukan kanssa kävimme myös drive-in Hesburgerissa. Nolattiin itsemme kun ei oikein tiedetty miten homma toimii. 
  • Luin niihin yo-kirjoituksiin. Jonkin verran. 
  • Tapasin erään Suden rautatieasemalla. 
  • Tapasin saman Suden toistamiseen ja myös erään Celestinen uudelleen. Oli kivaa. 
  • Olin yksin kotona pitkiä aikoja. Pysyin hengissä, mutta Supernaturalin arpeuttama mieleni säikkyi kolisevia kaappeja. Tosin yllättävän vähän. 
  • Luin vähän vähemmän kuin olisin toivonut ja kärsin bloggausjumista. 
  • Sain lukufiiliksen takaisin ja elvytin blogin. 
  • Luin hyviä kirjoja.
  • Osallistuin lukumaratoniin. 
  • Soitin ehkä kaksi kertaa ja olen pahasti ruosteessa. 
  • Minulle soittelivat puhelinmyyjät. Liian usein. 
  • Olin pirteä ja olin väsynyt. Olin onnellinen ja välillä kaikki tuntui tyhmältä. 
  • Kaiken kaikkiaan oli aika jees kesä. 

Kesäkuun alussa tein postauksen, jossa listasin suunnitelmia kesälle. Nyt on aika katsoa miten meni. 

Kirjankansibingo on kohdaltani suoritettu. Siitä ei ole vielä omaa koontipostaustaan, mutta eiköhän sellainen elokuun loppuun mennessä ilmesty. Yksi suunnitelmista kuitenkin suoritettiin onnistuneesti. 

Suunnittelin lukevani klassikoita ja Täällä Pohjantähden alla ja Rikos ja rangauistus olivat kirjoja, joihin erityisesti toivoin tarttuvani. Väinö Linnan luinkin (bloggaus), mutta Rikos ja rangaistus on yhtä kaukana kuin kesän alussakin. Ehkäpä joskus. 

Mainitsin myös haluavani lukea oman hyllyn kirjoja. Niin teinkin, koko heinäkuun, mutta koska kirjahyllyyni on tullut paljon lisää tavaraa, niin alkuperäisestä pinosta edelleen suurin osa koskemattomia. 

Olen yllättynyt siitä, kuinka paljon tulinkaan tavoitteistani saavuttaneeksi. Kokonaisuudessaan lukukesä oli mukava, luettujen parhaimmistoon lukeutuu Täällä Pohjantähden alla, V.E Schwabin Vicious sekä aivan viimeisinä lomapäivinä lukemani Emiy St. John Mandelin Station Eleven. Yhteensä luettuja kertyi loman aikana 27. Ei paha.

Nyt on kuitenkin aika suunnata kohti koulua ja abivuotta. Täällä Tampereella ainakin suurin osa kouluista alkoi eilen, tiistaina, ja tänään mennään jo lukujärjestysten mukaan. Kirjoitukset ahdistavat, mutta muuten on hauskaa. Eilinen koulupäivä oli supermukava ja odotan innolla mitä vuosi taas tuokaan tullessaan. 

Iloista lomaa onnekkaille lomailijoille ja mahtavaa syksyn aloitusta muille! (Vaikkakin kesäkelit vaikuttavat viimein saapuneen...) Kertokaa toki loman parhaita hetkiä ja luettuja. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kirjaneito kiittää kommentista! ;)